Trobades ILEC

Jornades intercentres ILEC

El 2 de juny, com cada curs, es va celebrar la Jornada intercentres ILEC al CRP de Montcada i Reixac.
En aquesta Jornada alguns centres van explicar les seves experiències. 
Els centres que hi van participar van ser:

Escola Anselm Clavé de Ripollet:
Food around the worldAquesta activitat està dissenyada dins de l'àrea de llengua anglesa i s'adreça a nens de cicle superior. Els alumnes, per grups, cerquen informació sobre un país i el seu menjar (a partir d'un model donat). 
A partir d'aquesta cerca i la cooperació de tots els membres del grup, mitjaçant una sèrie de propostes de caire competencial, els alumnes creen una pàgina web en un entorn wix que compartiran amb la resta dels seus companys exposant una presentació oral.



Fem reptes. Fem connexions i hipòtesis:  Aquest tema es basarà en l'experimentació i  l’elaboració i superació de reptes  de forma cooperativa; aprenentatge cooperatiu. Comencem la primera sessió recordant quins aspectes havíem treballat i eren importants per treballar cooperativament i a gust amb el grup. 
Treballarem amb aquesta metodologia tant en la fase d’experimentació (tindran una graella on anoten la funció que fa cadascú aquell dia), com en l’elaboració del repte, com en la pràctica dels reptes. 




Escola Xarau de Cerdanyola:
Fem connexions: Què vol dir fer connexions?: Estratègia que es desenvolupa




Escola Pablo Picasso de Barberà:
Estratègies lectores: Fer Hipòtesis i Resumir: 



Estratègia: RESUMIR:
















Escola Tiana de Ripollet:
Expressió oral i gust per llegir: Lectura i expressió oral, pla lector CI, 30' de lectura, padrins lectors, gust per la lectura.






Escola Font Freda de Montcada i Reixac:
Fem connexions i deduccions: Nivell d'aplicació P-5. Es dóna als alumnes una fitxa amb tres títols de contes clàssics que s'han treballat prèviament a l'aula.
L'objectiu de l'activitat és que els alumnes treballin l'escola activa i identifiquin el text que llegeix la mestra amb un dels tres contes que tenen escrits a la fitxa.
Per fer aquest activitat el conte que llegeix el docent, té les cobertes tapades de manera que els nens i nenes no puguin saber de quin conte es tracta fins que no escoltin la lectura.
La mestra llegeix un fragment del conte (millor que no coincideixi ni amb l'inici ni amb el final).
Els alumnes un cop han escoltat el fragment, diuen de quin conte es tracta i argumenten perquè ho ha sabut.
Un cop identifiquen el conte correctament poden fer un dibuix de qualsevol aspecte del conte.
L'important d'aquesta activitat és l'explicació que fan els alumnes per saber com han identificat el conte, ja que, han d'explicar quines pistes han trobat en la lectura del text que els han ajudat a identificar-lo correctament.  



Escola El Viver de Montcada i Reixac: 
Visualitzem: Primer  treballem  en gran grup  (24 alumnes. A classe de castellà).Es presenta un poema senzill sobre la primavera i la mestra fa el modelatge de l’estratègia de visualitzar : lectura del poema  i  la imatge mental  que ens suggereix el poema. Després es fan preguntes a l’alumnat sobre com s’han imaginat  ells el poema (visualització).



En una segona sessió l’alumnat treballa individualment amb un poema de Lope de Vega amb  diferents recursos poètics. En fan la lectura i després  el dibuixen.
Finalment, en una tercera sessió,  es tracta d’arrribar a visualitzar els 5  passos de transformació d’una fotografía (realista) a un dibuix  simbòlic. 



Es treballa en grup de 15 alumnes aprofitant els tallers de la semana cultural dedicada a Miró Es  pinten dos quadres  com a últim pas del procès i es realitza una fitxa  .
A l’acabar tot el procés  l’alumne realitza l’autoavaluació.