8è CONGRÉS D'EDUCACIÓ I ENTORN
Els poders de l'escriptura
Els dies 12, 13 i 14 de maig, es va celebrar a la Seu d'Urgell, el 8è Congrés d'Educació i
Entorn: Els poders de l'escriptura.
De la nostra zona hi van participar dos centres:
L'Escola Anselm Clavé de Ripollet.- Doctors, historiadors i periodistes: escriptura competencial cooperativa.
L'Escola El Viver i L'Escola Reixac.- Representació de les escoles de Montcada i Reixac.
Contes encadenats
Al Congrés es va reflexionar sobre com s'aprèn a escriure al llarg de tota la vida, com l'escriptura és una manera d'aprendre i com podem escriure per plaer.
Si la competència lectora és la capacitat per entendre, valorar i emprar els textos escrits, per tal d'assolir objectius personals, desenvolupar el propi coneixement i potenciar-lo, l'escriptura és una activitat que permet estructurar el pensament, comunicar-se, organitzar-se, aprendre i participar en la societat.
L'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua escrita (lectura i escriptura) s'ha de plantejar de manera integrada, i, també, en els aprenentatges de les diverses matèries. Caldrà veure l'escriptura no únicament com una eina-instrument, sinó, sobretot, com a estratègia generadora de coneixement i d'aprenentatge. Per tant, a part de fer escriure, també serà necessari que s'aprengui a centrar l'interès en què s'escriu i en com s'escriu.
La competència lingüística és a la base de tots els aprenentatges. Sense tenir assolida aquesta competència, difícilment un ciutadà podrà tenir les mateixes oportunitats que la resta de ciutadans que sí que la tenen.
Entorn: Els poders de l'escriptura.
De la nostra zona hi van participar dos centres:
L'Escola Anselm Clavé de Ripollet.- Doctors, historiadors i periodistes: escriptura competencial cooperativa.
L'Escola El Viver i L'Escola Reixac.- Representació de les escoles de Montcada i Reixac.
Contes encadenats
Al Congrés es va reflexionar sobre com s'aprèn a escriure al llarg de tota la vida, com l'escriptura és una manera d'aprendre i com podem escriure per plaer.
Si la competència lectora és la capacitat per entendre, valorar i emprar els textos escrits, per tal d'assolir objectius personals, desenvolupar el propi coneixement i potenciar-lo, l'escriptura és una activitat que permet estructurar el pensament, comunicar-se, organitzar-se, aprendre i participar en la societat.
L'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua escrita (lectura i escriptura) s'ha de plantejar de manera integrada, i, també, en els aprenentatges de les diverses matèries. Caldrà veure l'escriptura no únicament com una eina-instrument, sinó, sobretot, com a estratègia generadora de coneixement i d'aprenentatge. Per tant, a part de fer escriure, també serà necessari que s'aprengui a centrar l'interès en què s'escriu i en com s'escriu.
La competència lingüística és a la base de tots els aprenentatges. Sense tenir assolida aquesta competència, difícilment un ciutadà podrà tenir les mateixes oportunitats que la resta de ciutadans que sí que la tenen.